אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / כלים עסקיים / תוכנית עסקית להבראה והתייעלות העסק
הכנת תכנית עסקית

תוכנית עסקית להבראה והתייעלות העסק

6 ביוני 2016 על ידי The Insider כתוב תגובה

כל בעל עסק יודע – יעילות היא שם המשחק. וכדי להיות יעילים, עליכם להחזיק בתכנית עסקית – כזאת שתעזור לבעל העסק לנווט את הספינה בים הסוער. פנינו לדורון שנהב, מנהל האתר businesswise – מתמחה במתן שירותי ייעוץ ואימון עסקי לעסקים וללקוחות פרטיים, במטרה להבין מתי נדרשת תכנית עסקית, על המשמעויות שלה ועל הדרך ליישם אותה בשטח תוך התמקדות במצב קיצון בו העסק מגיע לקשיים כלכליים ו/או תפעוליים.

תכנית עסקית במצבי התייעלות והבראה

בדרך כלל, נהוג לגבש תכנית הבראה או התייעלות, וליישם אותה באחד משני מקרים:

  • כשהחברה נמצאת בהפסדים לאורך זמן
  • כשהחברה אינה מתפקדת כראוי, והרווחים שהיא מניבה אינם מספקים את בעליה

במצבים אלו, המאופיינים באי שקט ארגוני, תחושת חוסר ודאות, והבנה כללית שנדרש שינוי, אך מהותו והיקפו ולא ידועים –התועלת שניתן להפיק מגורם חיצוני היא רבה. לצורך גיבוש תוכנית הבראה והתייעלות, תפקידה של חברת ייעוץ עסקי ופיננסי הוא לבחון באופן אובייקטיבי את החברה ולאתר את נקודות הכשל העיקריות לצד ההזדמנויות שיכולות להוות מנוע לצמיחה מחודשת ולהוביל את העסק חזרה לדרך הנכונה.

במקרים רבים של כתיבת תוכניות עסקיות להבראה והתייעלות, בהם קיים ביקוש, ולו מינימאלי, למוצר או לשירות, והנהלת החברה יכולה ורוצה לבצע שינויים – ניתן להוביל את החברה לשינוי משמעותי. השינויים הנדרשים אינם מסתכמים בקיצוצים, כי אלו אינם מספיקים על מנת לפתור לטווח ארוך את כל הבעיות מהן סובלת החברה ולהוביל אותה ליציבות ורווחיות.

מה גם שקיצוץ בעלויות הוא לרוב הצעד הראשון שיוזמת חברה שנקלעה לקשיים ולשם כך בלבד, בוודאי שאין לה צורך לשכור את שירותינו.

התהליך לגיבוש תוכנית הבראה והתייעלות משתנה בין חברה לחברה, ואין שני תהליכים הדומים באופן מוחלט האחד לשני. ליבת התהליך, על שלביו העקרוניים, מתוארת להלן.

השלבים המקובלים בהכנה ויישום של תוכנית עסקית הבראה והתייעלות

שלב א: בדיקת מצב פיננסי נוכחי: רמת רווחיות, מקורות מימון, תזרים מזומנים ותחזית פיננסית לטווח הקצר.

שלב ב: איסוף מידע באמצעות עיון במסמכים, וביצוע ראיונות עומק עם גורמי מפתח בחברה (הנהלה ועובדים) ומחוצה לה. הנושאים שיבחנו יכללו, בין היתר, את המפורט להלן:

רמת ההכנסות ומקורותיהן, בחינת המוצרים והשירותים הנמכרים והרכב עלויותיהם, בדיקת תמחור, שיטות בקרה וניהול, נהלי עבודה קיימים.

שלב ג: איתור בעיות הליבה מהן סובלת החברה, גיבוש הפתרון ובחינת השפעתו על מצבה הכספי. מניסיוננו, חברות סובלות בד"כ ממספר מצומצם של בעיות ליבה, שגורמות לבעיות משניות רבות הנגזרות מאותן בעיות ליבה קריטיות. אלה לא יותר מסימפטומים. גיבוש פתרון לבעיות הליבה מאפשר לפתור ביתר קלות גם את הבעיות המשניות.

איתור בעיית הליבה היא משימה שרבים מהעסקים מתקשים בה. לדוגמא, רבים סבורים שבעיית מכירות עונה להגדרה של בעיית ליבה ובמרבית המקרים, בעיית מכירות היא רק סימפטום .

שלב ד: גיבוש תכנית התייעלות והבראה בהתבסס על ממצאי הבדיקה, והאופן שבו הוגדרו בעיות הליבה. בשלב זה, שלל המידע שנאסף הופך למסמך מוצק, הכולל שלבים ולוחות זמנים לביצוע.

שלב ה: ליווי החברה תוך כדי בקרה על יישום הפעולות שכלולות בתוכנית ההתייעלות, הטמעת כלים ממוכנים התומכים  ביישום וסיוע שוטף בהוצאתו לפועל.

זקוקים לתוכנית עסקית להבראת העסק והתייעלותו? לחצו כאן

מתוייק תחת: כלים עסקיים מתוייג כ:ניהול, ניהול חשבונות, ניהול עסק

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

10 אפליקציות לניהול העסק שכדאי לכם להכיר

geekapps – פלטפורמה חדשה ליצירת אפליקציה לעסק

קמפיין לייקים לדף הפייסבוק ב2 שלבים מהירים

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·