אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / כלים עסקיים / פותחים עסק – המדריך לפתיחת חברת הובלות
מובילים בחברת הובלות

פותחים עסק – המדריך לפתיחת חברת הובלות

15 בנובמבר 2018 על ידי The Insider כתוב תגובה

שירותי הובלה היו אתנו מאז ומעולם וכמו שזה נראה, הם לא הולכים לעזוב אותנו בקרוב אך אל תטעו, הענף עבר הרבה מאוד שינויים בשנים האחרונות ואולי המשאית היא אותה משאית אך כשזה מגיע לערוצי השיווק כדאי שתשכחו כל מה שידעתם ולפני שאתם קונים את הטנדר או המשאית, בואו והכירו את עולם ההובלה מבפנים.

לתשומת לבכם, מדריך זה אינו עוסק ברישיונות הדרושים ולפן החוקי אלה משמש כמדריך תפעולי שיעשה לכם סדר במגוון תחומים שכל מי שרוצה לפתוח חברת הובלה חייב להכיר.

מה צריך כדי לפתוח חברת הובלות?

כמו כל עסק, כדי לפתוח חברת הובלה אתם צריכים את הכלים המתאימים

רכב מתאים

החל מטנדר ועד למשאית ענקית. כפי שתראו בהמשך, סוג הרכב תלוי מאוד בסוג השירות שאתם מעניקים אך כדאי לדעת שמשאית לעתים מצריכה העסקה של נהג עם רישיון מתאים ונכון לכתיבת שורות אלה – אין הרבה נהגים מקצועיים פנויים ומחירי ההעסקה שלהם גבוהים למדי.

ביטוח משא

נכון, מרבית החברות לא עושות ביטוח כזה אבל זה בהחלט משהו שיכול לבדל אתכם משאר החברות (במידה שתדעו כיצד לשווק את זה).

חומרים וכלי עבודה למובילים

כדי לספק שירות הובלה מקצועי, אתם צריכים לרכוש את הכלים המתאימים. לא מדובר כאן בקנייה מאוד יקרה ולרוב אלה כלים בסיסיים שיעשו את ההבדל, ייעלו את העבודה ויאפשרו לכם לעשות את זה בנוחות מקסימלית.

בין הכלים ההכרחיים ניתן למנות סבליקה המאפשרת לכם להרים משאות כבדים באופן יעיל ובטוח, עגלות משא דולי שהולכת להיות החברה הכי טובה שלכם ולהקל עליכם בהעברה של קרטונים וארגזים באופן יעיל ובמאמץ מינימלי.

כמו כן אתם עשויים להזדקק לקרטונים למעבר דירה במחיר זול שנרכשים בסיטונאות ושמיועדים לחברות הובלה.

ציוד למובילים - עגלת מובילים וסבליקה

ציוד למובילים – עגלת מובילים וסבליקה קרדיט: 'הכל למוביל'

הסכם משפטי

כדי לעבוד באופן מסודר ולהבדיל את עצמכם משאר החברות, כדאי להכין הסכם קצר ולא מאיים שבו אתם מציגים את השירות באופן שקוף. המסמך יכלול את כל מה שההובלה כוללת ואת המחיר שנקבע עם הלקוח.

אנשים שעוברים דירה ישמחו לעבוד עם חברה מסודרת שמגישה להם מסמך משפטי שמבטיח להם את השירות והמחיר שנקבעו ובנוסף יוריד את מפלס החששות ויגביר את האמון. מצד שני, הוא יאפשר לכם לתכנן לוח עבודה עתידי שבו אף אחד לא יבטל את ההובלה יום לפני המעבר רק כי הוא מצא מישהו זול יותר במאה שקלים…

הגדירו את העסק?

ענף ההובלות כולל בתוכו הרבה מאוד שירותים והתמחויות. לצד חברות שמתמחות בהובלות קטנות של פריט בודד או מספר פריטים, ישנן חברות שמובילות בעיקר דירות או כאלה שעוסקות בהעברת משרדים.

חשוב מאוד להגדיר את אופי העסק כבר בשלב הראשוני משום שזה מה שיעזור לכם להתמקד בקהל היעד הרלוונטי מצד אחד ולרכוש את הכלים המתאימים מצד שני. לדוגמה, מוביל להובלה קטנה אינו צריך משאית ויכול להסתפק בטנדר. בנוסף, הוא יכול לספק את השירות לבדו או עם שותף ואין צורך בהקמת מערך שלם של עובדים ולוגיסטיקה מורכבת ויקרה.

כדי לפתוח חברה להובלת דירות לעומת זאת כבר צריך לרכוש משאית, לשכור צוות עובדים ולדאוג לסידורים נוספים כגון שירותי אריזה, אחסנה והובלה עם מנוף. מצד אחד צריך להשקיע סכומי כסף גבוהים יותר בפתיחת חברה להובלות גדולות וגם התפעול היומי עומד להיות יקר יותר אך מצד שני פונים לחתך רחב יותר של אוכלוסייה והמחיר של השירותים גבוה יותר ביחד להובלה קטנה.

מה יותר טוב? תלוי – אם יש לכם הרבה עבודה, ברור שהובלת דירות עדיפה אך בימים שאין עבודה העלויות מאוד כבדות.

סכנות בעולם ההובלה

אתם חייבים להיות מודעים לסכנות ולהבין שמדובר באחד הענפים עם הכי הרבה סיכונים. קראתם נכון – היום אחד העסקים שהכי מסוכן לפתוח מבחינת סיכויי הישרדות ורווחיות הם עסקי ההובלה.

האם אפשר להרוויח כסף? כן אבל זה דורש מכם מאמץ וחשיבה מחוץ לקופסה כשהמטרה היא להתנהל באופן קפדני ומחושב ולספק שירות יעיל וטוב יותר.

חסמי כניסה נמוכים

היתרון של פתיחת חברת הובלה הוא גם החיסרון הכי גדול. נכון שיש ביקוש כמעט תמידי לשירות אך זכרו – הקלות שבה ניתן לפתוח עסק שמתמחה בהובלה יוצרת מצב שבו השוק רווי בחברות ומובילים – מה שגורם לתחרות עזה במיוחד, להורדת מחירים ולפגיעה ברווחיות הכללית.

בעניין זה, אתם עשויים להיות לעתים מופתעים כשתשמעו את המחירים שנגבים על ידי חלק מן המובילים – מחירים נמוכים כל כך שלא מאפשרים להם להיות רווחיים.

עונתיות

עוד אחד מהמוקשים המפורסמים בעולם ההובלה ההיא העונתיות. מדובר אולי באחד השירותים הכי עונתיים שקיימים ובעוד שבחורף המצב באופן יחסי די מנומנם, בקיץ הביקוש מתפוצץ ויכול להיות פי 5 ויותר.

מאוד פשוט להבין את זה מאחר שמרבית המשפחות שעוברות דירה מעדיפות לעשות את זה בחודשי הקיץ בחופשת שנת הלימודים אך מבחינת המובילים מדובר בתקופה מאוד קצרה וגם אם הרווחים עולים באופן משמעותי, צריך לזכור שבסופו של דבר יש להסתכל על המספרים בראייה שנתית רחבה.

מוניטין בעייתי

רוב המובילים הם אנשים מאוד חיוביים וטובים אז איך יכול להיות שהענף סובל ממוניטין גרוע כל כך? הסיבה היא אותו קומץ מפורסם שיכול להוציא שם רע לענף שלם אבל את מי זה מעניין? אתם צריכים להתמודד עם המצב הנתון ולעשות מאמצים גדולים יותר כדי להמחיש ללקוחות פוטנציאלים שיש להם על מי לסמוך ושאתם בעלי מקצוע מיומנים. זכרו – תמיד היו ישרים ותבנו לכם שם טוב לאורך זמן.

איך תשווקו את עצמכם וכיצד תשיגו עבודה?

אחד העקרונות לעסק מצליח הוא להגיע אל לקוחות פוטנציאלים רבים ככל שניתן. למען האמת זה ממש לא בעיה אבל צריך לעשות את זה במחיר משתלם. תסכימו איתי שזאת לא חכמה לזרוק אלפי שקלים עבור פניות מועטות ולא רלוונטיות אך הרבה יותר קשה לשלם סכום מינימלי ולקבל יותר עבודה. מאחר שמדובר בתחום מאוד תחרותי, האתגר בהבאת לקוחות טובים הופך להיות מורכב במיוחד ויכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון.

חשוב לעצור לרגע ולהדגיש – מאחר שמדובר בעסק בסביבה תחרותית, מובילים רבים נוטים להוריד את המחיר עד שזה הופך להיות ממש לא משתלם ואתם יודעים מה? לעתים אפילו מבצעים הובלה במחיר הפסד. זכרו שהעיקר זה להיות רווחיים ולא רק לעבוד.

כשאתם באים לפרסם חשבו מחוץ לקופסה ונסו למצוא את המקומות עם הפרסום האפקטיבי ביותר – כזה שיספק עבודה במחיר הכי זול. בין הערוצים המקובלים ניתן למנות פרסום ממוקד בחינם או בתשלום ברשתות החברתיות וכמובן – פרסום בגוגל. מרבית האפיקים לא זולים ולכן ההמלצה היא לעבוד עם מישהו אמין ומקצועי במיוחד או לחלופין, להכשיר מישהו מבעלי העסק כדי שיעשה את זה – לעתים טוב יותר אפילו מבעלי מקצוע.

ערוץ נוסף הוא להירשם לשירותי השוואת מחירי הובלות אם כי מדובר בתחרות קשה במיוחד אך אם תצליחו להשיג לידים איכותיים במחיר זול זה בהחלט יכול להשתלם.

רוצים עוד רעיון? עבדו עם חברות שמספקות שירותים מקבילים או משלימים. הובלה ומעבר דירה יכול לכלול שירותים נוספים אותם אתם יכולים לספק וכך להגדיל את סל המוצרים ואת הרווחיות שלכם. אפשרות ראשונה היא לעבוד עם חברה שמתמחות באחסון תכולת דירה מהסיבה הפשוטה שמישהו צריך להוביל את התכולה אל המחסנים אז מדוע שאלה לא יהיו אתם?

נסו להגיע לשיתופי פעולה עם חברות בענף האחסנה. יכול להיות שזה לא יהיה פשוט אך ברגע שתדרסו שם רגל השמיים הם הגבול. הציעו להם עסקאות משתלמות שבהן אתם הם אלה שמבצעים עבור לקוחות חברת האחסנה את ההובלה ושמרו על סטנדרט מקצועי גבוה מאחר שאתם עומדים להיות הפנים של חברת האחסנה.

אפשרות שנייה היא להציע שירותי אריזה לכל מי שעובר דירה. שירותים אלה יכולים להיות מאוד משתלמים מעבר לכך שהם ירחיבו את סל המוצרים ויספקו לכם עוד אפשרויות להתפרנס ולצמוח.

ולסיום – היו מקצועיים, תעניקו שירות מעולה ותהיו בולטים לטובה בשטח והקפידו על יושרה, מקצועיות והופעה נאותה וייצוגית. כך שתוכלו לבנות מוניטין וליהנות מהדבר הטוב ביותר בכל עסק – לקוחות חוזרים. הקפידו לבצע את כל הצעדים מתוך מחשבה על ההוצאות השוטפות והרווח הצפוי ולא לעבוד בכל מחיר.

היו עקשניים, חכמים וחרוצים וגם אתם תוכלו לבנות עסק הובלות מצליח לאורך זמן.

מתוייק תחת: כלים עסקיים מתוייג כ:הובלות משרדים, מקדם אתרים

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

המחשב נפרץ? אבטחת מידע בעסקים קטנים

רוצים לפתוח עסק? הנומרולוגיה יכולה לעזור לכם

קמפיין לייקים לדף הפייסבוק ב2 שלבים מהירים

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·