המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר.
המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות – הרשמה לניוזלטר, קנייה, יצירת קשר ועוד. המרות הן בדיוק המטרה שאנחנו שואפים אליה כאשר אנחנו מנסים למשוך לקוחות ויש סיבות שונות למה חלק מצליח לקבל יחס המרות גבוה ביחס לסכום שהושקע בכך לבין מי שאינו מצליח להגיע לזה. הסיבות לכך מגוונות ותמיד אפשר לשפר.
לפי הבלוג SEODude, הבסיס הוא לזכור שכל אתר וכל חנות הם כמו חנות פיזית ואנחנו מתייחסים למי שנכנס לשם בדיוק כמו לכל לקוח שנכנס לחנות. מכאן אפשר להבין מה כדאי לעשות גם באופן אינטואיטיבי. ככל שהלקוח שלכם נשאר יותר זמן יש יותר סיכוי שיבצע את הפעולה הזאת וזה מה שחשוב לזכור.
מה לעשות לשיפור ההמרות?
- בניית משפך מכירה – משפך מכירה הוא בדיוק מה שבונים גם בסופרמרקט כאשר מעודדים קנייה של מוצרים יקרים או רבים יותר על ידי סידור נכון והעמדת מדפים ליד הקופה. גם בניית האתר שלכם צריכה להיראות כך וככל שמתקרבים לסוף הדף או לסוף פעולת הקריאה צריך למצוא דרך מדרבנת את המכירה על ידי התוכן הנכון, פיזור טופס יצירת קשר וכפתורי קנייה ועוד טריקים דומים.
- להיות ענייני ובלי הטעיות – לא לספר סיפורים על פעולות שמטרתן אינה מה שהוצהר. אם מדובר בכפתור מכירה אל תקראו לזה כפתור פעולה או המשך משום שהלקוחות הזועמים על ההטעיה שיגיעו לטופס מכירה לעזבו את האתר ולא יחזרו אליו. גם לא למרוח את הקונה אלא לספר לו בדיוק מהו השלב הבא. פזרו טפסים של יצירת קשר והסברים על תהליך הקנייה בצורה בהירה ולא מטעה.
- עיצוב ותכנון שמשאיר את הלקוח כמה שיותר – אפשר להשאיר לקוחות זמן רב באתר על ידי בניית אתר מעניין שירתק אותו ועל ידי פרסום תוכן מעניין, הצעת פעילות מעניינת ולאו דווקא בתשלום. עשו את האתר שלכם שווה ולא סתמי, עם חוויית משתמש שאינה מעצבנת והם יישארו ואף יחזור.
- מהירות טעינת אתר גבוהה – היום אתרים אטיים במיוחד ננטשים מהר, אלא אם כן יש עניין מיוחד למי שצריך להישאר שם. במקרים כאלה בדקו את מהירות האתר שלכם, את האחסון אם הוא מתאים לנפח האתר שלכם ואל תזלזלו בחוויית המשתמש שעשוי לנטוש אתכם בגלל תסכול. זכרו שזה גם משפיע על הגלישה במובייל ושם נעשית עיקר הגלישה היום באתרים.
- רספונסיביות – מי שאינו בונה אתר רספונסיבי מהיר ונוח לניווט מפסיד עשרות אחוזים של לקוחות משום שכבר היום היקף הגלישה במובייל מתחיל לגבור על היקף הגלישה במחשבים. נוחות הגלישה ובתפעול דרך מובייל היא קריטית לכם.
- לא למלכד את הלקוחות – אחת הבעיות בטופס יצירת קשר היא החובה להשאיר טלפון, למשל. לקוחות רבים יוותרו על התענוג משום שברור להם שיקבלו במוקדם או במאוחר טלפון ממחלקת המכירות. כך שאו שהמוצר שלכם חייב להיות אטרקטיבי או שכדאי שיהיו כמה אפשרויות ללקוחות שרוצים טלפון וללקוחות שורצים לדעת יותר אבל לא להתחייב כעת. כמו כן, אל תחייבו כל גולש באתר שלכם להירשם כמנוי לרשימת הדיוור כדי להמשיך לגלוש ולראות את שאר התוכן באתר משום שאז תאבדו אותו לחלוטין. השאירו זאת תמיד כאופציה מפתה, אולי עם הטבה או מתנה כלשהי ואף פעם לא חובה.
עוד דברים מעניינים ב The-Insider:
כתיבת תגובה