אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / כלים עסקיים / עושים שירות חובה: איך הפך שירות לקוחות 24/7 למצרך הכרחי לעסקים ומוסדות

עושים שירות חובה: איך הפך שירות לקוחות 24/7 למצרך הכרחי לעסקים ומוסדות

10 באוגוסט 2017 על ידי The Insider כתוב תגובה

הלקוחות של היום מזמן לא מסתפקים במוקד שמסיים לעבוד בדיוק כאשר הם מגיעים מהעבודה.

שרות הלקוחות המודרני מחייב כל בעל עסק או חברה לספק נציגים איכותיים אשר יספקו מענה מהיר ואיכותי לכל תקלה והיו זמינים 24/7  לכל שאלה.

כיצד הפך שירות הלקוחות לכלי השיווקי הכי חשוב של העסק שלכם, מדוע זמינות מיידית היא מזמן בגדר חובה ואילו עסקים פשוט חייבים שירות מסביב לשעון.

שירות איכותי כמפתח לשיווק בעידן המידע

בעידן המודרני הכל מידע והכל מדיד.

לפי ליאור עזרא, מנכ״ חברת קולביז: ״כיום ניתן לכמת את העלות של עזיבה של כל לקוח אל מול העלות של גיוס לקוח חדש. סטטיסטית מדובר בהשקעה של פי חמישה עבור גיוס של כל לקוח חדש ולכן המשמעות של שירות לקוחות איכותי נוגעת באופן ישיר ביכולות השיווק של העסק.״

יתרה מכך, העובדה שיש לארגון שלכם את כל הנתונים בדבר ההתנהגות הצרכנית של כל לקוח ואת הפרטים האישיים שלו, עוזרת לבעל העסק לייצר מסע פרסום ממוקד ולהשתמש במייל, בטלפון ובמסרונים אישיים – בכדי להניע את הלקוחות לבצע רכישה חדשה.

חשיבות הקשר היומיומי בין הלקוח לנותן השירות

החוויה האישית של כל לקוח והיחס האישי שהוא חש בכל פנייה, הופכים לשיקולים המרכזיים בבחירת ספק השירות.

״כמעט בלתי ניתן להפריז בחשיבות של הקשר היום יומי בין הלקוח לנותן השירות״, מוסיף עזרא, ״אך גם זמן המענה הוא קריטי ואנו עדים ללא מעט מקרים שבהם זמני ההמתנה היו הטריגר לכך שאנשים פשוט העדיפו לעבור חברת מענה אנושי.

ואכן ניתן לראות חברות שהיו במשך שנים ברף התחתון של שירות הלקוחות אשר השקיעו מיליונים רק בפרסום הנתונים האחרונים שלהם,  ודי להזכיר את הקמפיינים של "הוט" ושל "קופת חולים לאומית" בכדי להבין את חשיבות הקשר היומי בין לקוחות במצוקה לנותן שירות איכותי.

זמינות מלאה ומענה אישי לצורכי הלקוח

זמינות מלאה היא הדרך הבסיסית להעניק ללקוחות שלכם תשובה בשעת משבר ולכן מוקד לקוחות אשר רוצה לשמור על רמת שירות גבוהה חייב לעבוד מסביב לשעון.

״לא מעט תקלות נוטות לקרות דווקא בשעות הלילה המאוחרות ולקוחות לא שוכחים מי עמד לרשותם בשעת צרה״, אומר עזרא.

מענה אישי אשר לוקח בחשבון את הצרכים הייחודיים של כל לקוח ולקוח ויכול לטפל בכל פנייה בתוך זמן קצר, הוא מענה איכותי אשר ייצור נאמנות גבוהה בקרב קהל היעד ויהפוך את הלקוחות לשגרירי המותג הטובים ביותר עבור כל חברה.

שימור לקוחות ועמידה בתקנים בין לאומיים

שירות לקוחות איכותי הוא שירות שניתן למדידה וכזה אשר עומד בתקנים בין לאומיים מחמירים.

שימור לקוחות  אמיתי לא מתחיל כאשר הלקוחות רוצים לעזוב את החברה שלכם, הוא מתחיל הרבה קודם.

על ידי מדידה של הפרמטרים הבאים ניתן לבדוק אם אתם עומדים בתקנים בין לאומיים מחמירים (כגון תקן 9000 – ISO) והאם אתם מתנהלים ברמה הגבוהה ביותר:

  • כמה זמן לוקח למוקד שלכם לטפל בכל פנייה?
  • מה זמן הממוצע עד שעונים לכל תלונה?
  • מהי מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות הקיים?
  • האם ניתן לקבל שירות במגוון שפות?
  • מהו המידע אשר נאסף במהלך כל שיחה וכיצד משתמשים בו למטרות שיפור?

מי זקוק לשירות לקוחות 24/7?

יש לא מעט עסקים אשר חייבים לספק ללקוחות שלהם מענה מהיר בכל שעות היממה.

טיפול רציף בכל בעיה ומענה מהיר בשעת משבר הם המפתח ליצירת מערכת עסקית אשר תניב לארגון שלכם רווחים הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר.

הנה כמה סוגי עסקים שפשוט חייבים לספק ללקוחות שלהם שירות 24/7:

חברות בתחום התיירות

לפי עזרא: ״משום שהשעון המקומי אינו תואם לשעון של מרבית מדינות העולם, חברות אשר משווקות כרטיסי טיסה או חבילות נופש אל מעבר לים – חייבות שירות לקוחות שעובד 24/7.  יש צורך בביצוע התאמות בהתרעה של רגע עבור לקוחות עסקיים ולספק פתרונות מתאימים במצבים שונים למשל מצב של אובר בוקינג שנוצר  על ידי חברות התעופה השונות.״

כלומר לחברות בתחום התיירות יש צורך לטפל בתלונות של זוגות ומשפחות אשר אינן שבעות רצון מתנאי המלון או רמת האירוח ולדעת להעניק שירות אישי בכדי שהם ישתמשו בשירותים שלכם עבור החופשה הבאה שלהם.

בעולם בו אפליקציות רבות מתחרות על המחיר הסופי של כל טיסה, שירות לקוחות איכותי עשוי להיות הנשק הסודי שלכם.

יבואני רכב, חברות ליסינג והשכרה 

תחום הרכב נחשב באופן מסורתי לתחום שבו ההתנהלות והשירות אינם חשובים פחות מהביצוע האופרטיבי של כל תיקון או גרירה.

״מרבית היבואניות כמו גם חברות הליסינג וההשכרה מעניקות מעטפת שירותים מלאה ולכן קיים צורך במענה מהיר וטיפול נקודתי בכל בעיה שעלולה לצוץ״, מציין עזרא.

יש צורך במענה שפועל מסביב לשעון כדי לענות לכל קריאה והספקה של רכב חלופי לכל מקום ובכל שעה. ענף זה נשען על לוגיסטיקה רבה ולכן יש צורך במוקד שמאומן לטפל במקרי חירום באופן רגיש אך אסרטיבי.

חברות ביטוח

חברות הביטוח מתמודדות עם אלפי קריאות בכל שעה וצריכות לספק למבוטח (אשר חווה זה עתה תאונה) את כל הדרכים שבהם הוא צריך לפעול.

החל מפנייה למשטרה ועד ללקיחת הפרטים הנכונים ומילוי הטפסים הרלוונטיים, נדרשת תשומת לב מקסימלית בכל שיחה.

חברות הביטוח מחויבות להסביר כל פוליסה ולכן זקוקות למוקדים אשר מאוישים מסביב לשעון בידי אנשי שירות אשר עברו הכשרה ראויה.

עוד מוסיף עזרא: ״חברות הביטוח גם מתמודדות עם מקרים של שוד וגניבה אשר מתרחשים ברוב המקרים בשעות הלילה המאוחרות וצריכות לספק מענה בזמן אמת עבור כל פנייה של מבוטח.״

בנקים ומוסדות כלכליים שונים

המהפך בתחום הבנקאות ייצר דרישה לשירות לקוחות שמתחשב בצרכי הלקוח וניתן הרבה מעבר לשעות הפעילות של הסניף.

הלוואות שנלקחות בשיחת טלפון, הסברים מפורטים על מצב המשכנתא ורכישה של מניות בשוק ההון, הפכו לשירותים שניתנים לביצוע דרך מוקד השירות.

כאשר שעות העומס על המוקדים הינה ברוב המקרים בשעות הערב, בנקים רבים בוחרים במוקד אשר עובד לאורך כל שעות היממה ומעניקים מענה מהיר לכל שאלה.

בנוסף טוען עזרא שזהו יתרון שיווקי אשר מקנה לבנק נקודות זכות אצל מגוון לקוחות אשר אינם מעוניינים להגיע לסניף עבור שאלה זניחה.

רשתות מסחריות

רשת חנויות  צריכה להתנהל בסטנדרטים אחרים מאשר חנות בודדת ולצד ההצלחה הגדולה, קיימת גם אחריות עצומה.

יש לשמור על מענה אחיד לכל הסניפים וטיפול אמיתי של 24/7 בכל בעיה או תקלה אשר קרו במהלך או לאחר הרכישה.

על מנת לשמור על היוקרה של המותג ועל הפופולריות שלו בקרב קהל היעד, אסור לחסוך במתן שירות לקוחות באיכות גבוהה ויש להתאים את הצרכים האדמיניסטרטיביים לשעות הפנאי.

כדאי לשים לב שבמידה ויש לרשת גם נוכחות ברשתות החברתיות, קיימת אפשרות של זליגת תלונות אל המרחב הדיגיטלי ולכן כדאי לטפל בבעיה לפני שהיא הופכת לוויראלית.

רשויות עירוניות

רשויות עירוניות חייבות לספק מענה מהיר לתושבים שלהם בענייני חינוך ורווחה אך זקוקות לשירות 24/7 עבור אירועי חירום כגון: בעיות תשתיות ואינסטלציה, פינוי אשפה אשר לא התבצעה או מפגעים שונים אשר דורשים טיפול מהיר באיכות גבוהה.

לפי עזרא, בשנים האחרונות ובלא מעט מהרשויות ניתן לראות רואים מעבר לשירותי אאוטסורסינג אשר מספקים השלמה למענה הקיים ודואגים לכך שכל פנייה תטופל כהלכה.

המרואיין הינו ליאור עזרא מנכ״ל חברת קולביז הפועלת בתחום המענה הטלפוני והאנושי.

מתוייק תחת: כלים עסקיים מתוייג כ:ארגון סביבת העבודה, ניהול עסק

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

רוצים לפתוח עסק? הנומרולוגיה יכולה לעזור לכם

geekapps – פלטפורמה חדשה ליצירת אפליקציה לעסק

המחשב נפרץ? אבטחת מידע בעסקים קטנים

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·