אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / אינטרנט / 7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר
תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

30 בספטמבר 2016 על ידי The Insider כתוב תגובה

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט.

גוגל מגדירים זאת כך:

"Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person left your site from the entrance page without interacting with the page)."

כלומר, במילים פשוטות, הבאונס רייט זה אחוז הביקורים באתר שכללו צפייה בעמוד אחד בלבד.

את הבעיתיות כאן, אפשר לנחש לבד: לדוגמא, אם גולש ביקר אצלכם באתר וקרא כתבה במשך 2-3 דקות או אף יותר, אך לא המשיך לעמוד אחר באתר – זמן השהייה שלו לא ייספר (יותר נכון ייספר כ-0 שניות) והביקור ייחשב כ-100% באונס רייט. מפתיע? בהחלט.

שמבינים כיצד הוא מחושב, אפשר להגיד שבאונס רייט גבוה זה לא בהכרח סיבה לדאגה, אבל זה בעיקר תלוי תחום. זמני שהייה ושיעורי נטישה משתנים לפי אופי האתר וגם לפי מאפיינים ספציפיים. שיעור הנטישה באתר מסחר למשל, לא יהיה זהה לשיעור נטישה בבלוג מקצועי. הממוצעים בתעשייה מדברים על נתונים הבאים:

אחוזי נטישה לפי תחומים:

  • אתרי מסחר (E-Commerce) – 20-40%
  • דפי נחיתה – 70-90%
  • פורטלים גדולים – 10-30%
  • אתרי תוכן ובלוגים – 40-70%
  • אתרי שירות עצמי (בנקים, ביטוח וכו') – 10-30%

נתונים – KissMetrics

אם בבעלותכם אתר באחד מהנושאים הנ"ל, שנמצא בחריגה מהבנצ'מרק, להלן כמה דרכים לשפר את שיעור הנטישה, להגדיל את מעורבות הגולשים ובסופו של דבר להוציא יותר מהאתר ולמקסם את האפקטיביות שלו.

  1. להימנע מפופ-אפים

פופ-פאים (Popups), הן אותם באנרים ומודעות קופצות שכולנו אוהבים לשנוא. יש היום מגוון פתרונות יצירתיים לעניין, כמו התוסף לדפדפנים AdBlock, אבל עדיין – לא כל הגולשים מכירים את זה ואין ספק שריבוי פרסומות באתר, במיוחד מהסוג הקופץ, יכול להבריח לא מעט מבקרים חסרי סבלנות. יש דרכים הרבה יותר אלגנטיות לשלב פרסומות באתר מבלי לעצבן ולהבריח את הגולשים שלכם – באנרים סטטיים, מודעות טקסט, תוכן שיווקי ועוד.

  1. התאמה למכשירים ניידים

אחוז השימוש במכשירים סלולריים למיניהם (כולל טאבלטים) הולך וגובר בשנים האחרונות ובמהלך 2015 אף חצה את היקף השימוש לעומת מכשירים נייחים, כך לפי נתונים רשמיים מגוגל. גוגל אף מסמנים בתוצאות החיפוש אתרים שמותאמים לניידים:

תוצאות חיפוש בגוגל

ויש לכך סיבה טובה – אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים, יהיו משמעותית פחות נוחים לשימוש, הרבה פחות ידידותיים לגולשים ובסופו של דבר אחוז הנטישה בהם עשוי להיות גבוה באופן ניכר.

במידה ואתרכם עדיין איננו מותאים לניידים (בין אם רספונסיבי או מכיל גרסה מותאמת), זה צריך להיות אחד הנושאים שהכי בוער לטפל בהם.

  1. לשפר את ניראות התוכן

אתרים בהם התוכן לא מוצג בצורה מאורגנת, אין חלוקה לפסקאות, הקפדה על סימני פיסוק ואפילו שגיאות כתיב – יבריחו את הגולשים. חשוב להקפיד על היררכיה נכונה, תפריט ניווט נגיש וברור, טקסטים קריאים וברורים וגם מומלץ לשלב מדיה עשירה (תמונות, וידאו וכו') שמגבירה משמעותית את מעורבות הגולשים ועוזרים לצמצם את שיעורי הנטישה.

  1. לפרק מאמרים למקטעים

במידה והאתר מכיל מדריכים מושקעים ומפורטים במיוחד, מומלץ לחלק אותם על פני מספק עמודים על מנת לא "להעמיס" על הגולשים כמויות גדולות מדי של מידע בבת אחת, דבר שעלול להבריח אותם. באותה הזדמנות ניתן לחלק את התוכן לכמה ראשי פרקים ועל הדרך ניתן להגדיר יעדים ולבצע מעקב בעזרת האנליטיקס – כמה אחוז מהגולשים השלימו לקרוא הת המדריך צעד אחר צעד. מומלץ גם להוסיף מעין תוכן עניינים בכל עמוד במאמר, על מנת שהגולש יוכל לחזור לעמוד הקודם או הבא בצורה אינטואטיבית.

  1. לדפי נחיתה – לבצע A/B Testing

דפי נחיתה בהם שיעור הנטישה גבוה, הם לרוב דפי נחיתה שלא עובדים טוב. המטרה היחידה של דפי נחיתה היא שהגולש יבצע "המרה" – בין אם זה השארת פרטים, קנייה, שיחת טלפון או כל דבר אחר. על מנת לבצע מעקב מסודר אחת המרות וביצועי הדף נחיתה, מומלץ להגדיר את הפעולה בעמוד חדש – כך למשל אם גולש ישאיר פרטים הוא יופנה לדף תודה שבאמצעותו ניתן יהיה למדוד את הצלחת הפעולה.

אחד הדברים היפים בשיווק באינטרנט, זה שלא מדובר במדע מדויק. ישנם אתרים יפים ונוצצים שלא מביאים פניות בכלל, ולעומת זאת ישנם אתרים מכוערים להפליא שעובדים כמו קסם. על אותו משקל, ישנם דפי נחיתה שעובדים נפלא למרות שנראים חובבניים, ויש דפי נחיתה מקצועיים לעילא ולעילא שלא מוכיחים את עצמם במבחן התוצאה.

לא ניתן להניח מה יהיו הביצועים של דף נחיתה כזה או אחר, מבלי לבצע בדיקות באופן שוטף. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת, היא בעזרת A/B Testing. הרעיון פשוט – להריץ 2 גרסאות של דף הנחיתה במקביל, וכל פעם לשנות אלמנט אחד (תמונה, כותרת, צבע טקסט ועוד), על מנת לנסות לבודד את ההשפעה. כך יש לבצע עד שמצליחים כל פעם לשפר את ביצועי הדף.

  1. לשפר את מהירות האתר

אתרים איטיים מבריחים לקוחות ומגדילים את שיעור הנטישה. קצרה היריעה מלהכיל את מכלול הגורמים שמשפיעים על מהירות האתר אבל יש כמה כלים שיעזרו לכם לעשות בדיקות ולתקן בהתאם – כמו Google PageSpeed, Pingdom, GTMetrix ואחרים.

  1. קישורים חיצוניים בחלונות נפרדים

על מנת לא להבריח את הגולשים באתר, מומלץ להגדיר לכל קישור חיצוני שיפתח בלשונית נפרדת, כך הגולש יודע שהוא הגיע לאתר חדש, ולא צריך להשתמש בכפתור ה"חזור" בדפדפן בהנחה שהוא ירצה לחזור לאתר. כמו כן, קישורים חיצוניים שנפתחים באותה לשונית נספרים באנליטיקס בשיעור היציאה (Exit Rate) לעומת כאלו שנפתחים בלשונית חדשה.

 

דניאל זריהן, עוסק בשיווק באינטרנט באופן מקצועי, מקדם עסקים קטנים ובינוניים וכותב בלוג קידום אתרים בו ניתן למצוא מדריכים ומאמרים מקצועיים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

מתוייק תחת: אינטרנט מתוייג כ:בניית אתר אינטרנט, הגנה על אתר אינטרנט, חברות קידום אתרים, מקדם אתרים, קידום אורגני, קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

המחשב נפרץ? אבטחת מידע בעסקים קטנים

פותחים עסק – איך לפתוח עסק לגיזום וכריתת עצים?

פותחים עסק – המדריך לפתיחת חברת הובלות

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·