איך לבנות קהל גדול של לייקים בפייסבוק ואיך לקבל הרבה לייקים של קהל ממוקד ולהשתמש בפייסבוק כמקור תנועה. אנשים שואלים לעתים קרובות, למה לבנות קהל גדול של עוקבים זה מאוד חשוב, ישנם 3 סיבות עיקריות בשביל התשובה הזאת:
ראשית: תנועה בחינם
ככל שקהל העוקבים שלך יותר גדול, ככה הפוסטים שלך יקבלו חשיפה אורגנית יותר גדולה מה שנותן לכם תנועה בחינם וקליקים לאתר. לא להיות חייבים לשלם על טראפיק זה מה שכולנו רוצים נכון?
שנית: זה הוכחה חברתית
אם לקוחות פוטנציאלים רואים שיש לכם קהל עוקבים גדול ופעיל אז הסיכוי שהם יקנו מכם הוא יותר גדול, זה לא כזה קשה למכור מוצרים לאנשים שרואים שיש לך 10,000 עוקבים.
שלישית: עלויות הפרסום שלכם יהיו נמוכות יותר
לפרסם באמצעות קהל מותאם אישית רק לקהל העוקבים שלכם הוא הרבה יותר זול מאשר לפרסם לקהל של אנשים שלא עוקבים אחריכם. נסו את זה בעצמכם ותראו את ההבדל.
שלב:1 מחקר ויצירה של קהל ממוקד
הנה מה שהרבה מהמשווקים עושים, הם פשוט יושבים וחושבים מי יכול להיות קהל הלקוחות שלהם. עכשיו, זה טעות גדולה, משום שככה הם מפספסים הרבה נתונים. מה שאנחנו נעשה זה אנחנו רק נתמקד בנתונים
אנחנו למעשה ניצור "אווטר" לקהל שלנו בשימוש עם Audience Insights ועל בסיס המידע הזה אנחנו ניצור מודעת לייקים.
תכירו את הכלי "נתוני שימוש קהל" של פייסבוק:
אחד הכלים האהובים עליי כשמדובר על חיפוש מידע על קהל בשביל לפרסם בפייסבוק.
למה זה כל כך טוב? פייסבוק למעשה נותנים לנו גישה למאגר הנתונים שיש להם על המשתמשים שלהם ובאמצעות זה אנחנו יכולים ליצור לעצמנו קהל יעד ממוקד.
אוקיי אז ראשית, תוודאו שאתם בוחרים ב"מיקום" את המדינה שאתם רוצים ליצור לה קהל.
כעת תכניסו ב"תחומי עניין" כמה תחומי עניין שמאוד ממוקדים לקהל שלכם, למשל אתם רוצים ליצור קהל לאנשים שמתעניינים בשיווק באינטרנט, אז תכניסו משהו כמו "PPC" "pay per click" "Internet Marketing" או "שיווק באינטרנט".
לאחר מכן תוכלו לראות את כל הפרטים הבאים על הקהל הזה:
- גיל – אחוז הגילאים הדומיננטי ביותר שמתעניין בתחומי העניין שהכנסתם באותה מדינה.
- מין – זכר או נקבה, עוזר מאוד כדי למקד את המודעה. למשל אתם רואים ש80% מהקהל הוא נשים אז תרצו להרים קמפיין רק לנשים
- סטטוס מערכת יחסית – נשוי או רווק או גרוש, יכול להתאים למי שמשווק אתרי הכרויות למשל.
- רמת השכלה – יכול להתאים למי שמשווק קורסים באוניברסיטאות או מכללות למשל.
- תיאור משרה – יכול לעזור אם מה שאתה מפרסם מתאים רק לאנשים למשל ממשרה מסוימת לדוגמה, אתה מפרסם משהו שקשור למכירות, תוכל לשווק לאנשים שעובדים בתחום הזה.
- סימוני "אהבתי" בדפים, יכול לתת לך רעיונות לעוד תחומי עניין שאתה יכול להכניס, או להכניס אפילו את הדפים האלה בתחומי העניין
- מיקום – ייתן לך מידע על איפה בדיוק הקהל הזה נמצא ברובו במדינה. תוכל להרים קמפיין רק על הערים המרכזיות למשל.
- יש גם "פעילות, משק בית ורכישה שזה בעיקר מתאים לקהל בארה"ב.
תאספו את כל המידע שאתם יכולים מהנתונים שתקבלו ותיצרו לעצמכם קהל ממוקד!
אם אתם רוצים ללמוד על עוד דרכים ליצירת קהל יעד ממוקד בפייסבוק כדאי שתקראו את המדריך הזה.
שלב 2: יצירת מודעת הלייקים
כנסו ל"צור מודעה חדשה" בפייסבוק ותלחצו על מעורבות ולאחר מכן על "סימוני "אהבתי" בדף"
מעולה.
עכשיו מלאו הנתונים לפי המידע ששאבתם מהAudience Insights.
- מיקום
- גיל – שימו את הגיל שהקהל שלכם נמצא בו על בסיס מה שגיליתם, למשל 25-56
- מין – בחרו זכר או נקבה בהתאם.
- שפה – אם אתם מפרסמים בארץ למשל, כדאי שתרשמו שם עברית ורוסית.
- תחומי עניין – מלאו בהתאם.
- יש אפשרות גם של "אל תכלול" ושם אתם יכולים להכניס גם תחומי עניין, למשל אתם לא רוצים לפרסם למגזר מסוים תכניסו תחומי עניין שמתאימים למגזר הזה והמודעה לא תוצג להם.
- תקציב – תלוי בכם, אם אין לכם הרבה, תתחילו עם משהו כמו 50 שקל ליום ואם המודעה טובה תעלו כל יום קצת באיזור ה15-25%
Creative
תמונת המודעה – יש לה מטרה אחת עיקרית והיא למשוך את תשומת הלב של הגולשים.
וודאו שהיא יוצאת דופן, מוזרה או מצחיקה זה יכול מאוד לעזור בעניין. אפילו תמונה שהיא מאוד צבעונית כמו ירוק, כתום, אדום, צבעים שמושכים את העין.
כותרת: תסבירו בדיוק מה המטרה של המודעה, תהיו ישירים. למשל אתם מפרסמים קורס על איך לפרסם בפייסבוק, תרשמו כותרת: "קבל הדרכה חינמית על איך לפרסם בפייסבוק."
בתיאור תסבירו על הכותרת. למשל: "בהדרכה הבאה אני עומד להסביר לכם צעד אחרי צעד איך תוכלו לפרסם בפייסבוק בצורה יעילה ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים חדשים!"
תוסיפו קריאה לפעולה או בכותרת או בתיאור, חשוב מאוד.
זהו חברים עד כאן המאמר " קמפיין לייקים לדף הפייסבוק ב2 שלבים מהירים".
כתיבת תגובה