אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / אינטרנט / תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת
אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

5 בספטמבר 2017 על ידי The Insider תגובה אחת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף ב-26.10.17.

התקנות החדשניות קובעות את דרישות הנגישות לשירותי אינטרנט ובכלל זה אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים, ויישומים (אפליקציות). התקנות חלות על כל גוף המעניק שירות לציבור. לאור הצמיחה המשמעותית של נושא השירות באינטרנט, וחשיבותם בחיי היום יום של כל אזרחי ישראל, ההנגשה של שירותים אלה היא חשובה וחיונית. התיקון המוצע מאזן בין היכולות, המורכבות והאפשרויות טכנולוגיות יחד עם הצורך בהבטחת נגישות לאנשים עם מוגבלות בשירות מרכזי זה. התיקון גובש בהיוועצות על כל הגורמים הרלוונטיים – ארגונים, אנשים עם מוגבלות, אנשי מקצוע וגורמים חייבים.

התקנות דורשות מכל אתרי האינטרנט המעניקים שירות לציבור, כמו גם אפליקציות סלולר שבהן ניתן שירות, לעמוד בדרישות הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות. התקנות גם מגדירות מצבים בהם  קיימת חובה להנגיש סרטונים באמצעות כתוביות. גורם חייב שלא יעמוד בדרישות התקנות באופן נקודתי יחויב לתקן את הליקוי בזמן סביר מרגע שקיבל הודעה או תלונה על הנושא, ולכל היותר תוך 60 יום.

לפי התקנות:

  • עוסק פטור, או מי שהמחזור השנתי הממוצע שלו אינו עולה על 100 אלף שקלים, יהיה פטור מהתאמות נגישות.
  • מי שהמחזור השנתי הממוצע שלו אינו עולה על מיליון שקלים יהיה פטור מביצוע התאמות נגישות למשך שלוש שנים בתנאי שדרכי ההתקשרות איתות צורך קבלת שירות יפורסמו באתר שלו.
  • מי שהמחזור השנתי הממוצע שלו אינו עולה על 5 מיליון שקלים, יהיה פטור לתקופות של שלוש שנים מהנגשת תכני וידאו. זאת למעט תוכן הנותן הסבר על השירות עצמו.
  • כאשר שירות אינטרנט ניתן על תשתית של רשת חברתית, אין חובת הנגשה, אלא בהתאם ליכולת הטכנית של אותה הרשת.
  • מי שמעלה בשירותי האינטרנט שלו תכנים שמסרו לו אחרים והוא אינו עורך או מפיק אותם, לא יהיה אחראי על התאמות הנגישות עבורם, אך יהיה חייב להעמיד תשתית נגישה להעלאת התוכן.
  •  מסמכים באזור האישי באתר האינטרנט של נותני שירות יהיו נגישים החל מתאריך ה-1.1.2022. מסמכים שנוצרו  מיום תחילת התקנות עד מועד זה יונגשו בהתאם לבקשה של אדם עם מוגבלות, שתוגש באמצעות אתר האינטרנט, בתוך זמן סביר ולא יאוחר מ-14 ימים מהגשת הבקשה.
  • יש להנגיש את השירותים גם ביישומים (אפליקציות) במכשירי טלפון נייד ומחשבי לוח, בשתי מערכות הפעלה עיקריות.
  • טפסים למילוי אינטראקטיבי שהם בשימוש לצורך קבלת שירות קיים יהיו מונגשים מיום תחילת התקנות  ומסמכים חדשים שיועלו מיום תחילתן יהיו נגישים אף הם.

חה"כ אילן גילאון שניהל את הדיון: "העברנו היום את תקנות הנגישות מהמתקדמות בעולם לאינטרנט. מהפכת הנגישות נמשכת ואנחנו מכסים עוד ועוד תחומים בחיי האדם. עמדתי על כך שהתקנות יהיו מהמובילות בעולם וכן שלא לפגר בזמנים. הטכנולוגיה מדהימה ביכולתה לצמצם את הטווחים בין בני האדם ועלינו להמשיך להתקדם עוד ועוד".

 

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אברמי טורם: "החל מחודש אוקטובר, יוכלו אנשים עם מוגבלות ליהנות מנגישות למידע באינטרנט. הדבר הוא בשורה עבור אנשים עם מוגבלות, שעד היום לא תמיד יכלו להשתמש כמו כולנו בשירותי האינטרנט. מדובר בתיקון רחב היקף אשר ישפר את חייהם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים – בין אם הם מקבלים מסמכים מהבנק, מבקשים לקרוא מסמכים מאתר, למלא טפסים, ללמוד באוניברסיטה ועוד. אני מודה לכל השותפים ובראשם שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, וח"כ אילן גילאון. אנחנו מצפים מכל הגורמים במשק, לקחת אחריות וליישם את התקנות".

 

יובל וגנר מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל: "התיקון מייצר איזון לתקנות המהפכניות. האיזון קורה חודשיים לפני המועד הקובע- זה מאוחר מדי לאחר שגופים רבים השקיעו והנגישו לפי התקנות ויש ללמוד לעשות את האיזונים בזמן".

 

נתי ביאליסטוק מנכ"ל המרכז לעיוור: "אני לא שותף לשמחה סביב הפשרה לנוכח העובדה שלא שונתה התקנה שאומרת שאף אחד לא חייב לעשות דבר עד שמקבל הודעה ואז יש לו חודשיים לתקן מאיינת את התקנות. המשמעות היא שאתה יכול לעמוד בכל התקנות בלי שהנגשת פסיק באתר. זו לא פשרה אלא כניעה".

מתוייק תחת: אינטרנט מתוייג כ:הגנה על אתר אינטרנט, ניהול עסק, קידום אורגני, קידום אתרים בגוגל

תגובות

  1. ליאורה חבצלת נגר אומר

    14 באפריל 2020 אל0:56

    מי שיוצא נפסד מכך אלו האנשים עם המוגבלות שמקום עבודתם אינו נגיש.
    בכדי שאנשים עם מוגבלות כמוני (מוגבלת בראייה) יוכלו להשתלב היטב בשוק העבודה המקום צריך להיות נגיש, הכל בהתאם למוגבלות.
    עם החקיקה החדשה/ישנה השילוב יהיה כמעט בלתי אפשרי.

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

פותחים עסק – איך לפתוח עסק לגיזום וכריתת עצים?

תוכנית עסקית להבראה והתייעלות העסק

פותחים עסק – המדריך לפתיחת חברת הובלות

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·