אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / אינטרנט / שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!
אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

16 באוגוסט 2016 על ידי The Insider כתוב תגובה

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

כבעל עסק אני נתקל בתופעה שהיא לא פחות ממדהימה. גופי אינטרנט ותקשורת מהגדולים במדינה, משתמשים בתרגילי שיווק שיכולים ללמד דבר או שניים את סוחרי המכוניות הממולחים ביותר שלא תרצו להכיר (ויסלחו לי סוחרי המכוניות). השיטה כמעט זהה בכל המקרים, אז למה אנשים תמימים ממשיכים ליפול אל אותה מלכודת?

שיווק אינטרנטי

מי מאתנו לא רוצה לקבל פניות מלקוחות. בעלי עסקים רבים משווקים מוצרים ושירותים נפלאים אבל… הלקוחות שאנו מצפים להם פשוט לא מגיעים. אתם מזהים את הבעיה – חשיפה, או נכון יותר לומר, היעדר חשיפה מספקת וחושבים כיצד תוכלו לחשוף את השירות או המוצר שלכם בפני קהל רב יותר. חשיבה נכונה ללא ספק ואם ביצעתם אותה כהלכה סביר להניח שתגלו שאחת הדרכים המרכזיות בימים אלה להעלות את רמת החשיפה של העסק, היא שימוש באינטרנט. כמו שלקוח שלי נוהג לומר, כיום, בעידן גוגל ופייסבוק, כל אחד יכול לקבל חשיפה מדהימה, הכל תלוי באסטרטגיה. הימים בהם בעל מקצוע היה מתפרנס על סמך שמו הטוב וההיכרות עם הלקוחות כמעט שעברה מן העולם וכיום כל ילד עם אתר מקודם, יכול לעשות להם בית ספר לשיווק.

בהינתן העובדות הללו, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחון כיצד להיחשף באינטרנט באופן אפקטיבי – כזה שיתורגם לכסף בסופו של יום.

כמו שלקוח שלי נוהג לומר, כיום, בעידן גוגל ופייסבוק, כל אחד יכול לקבל חשיפה מדהימה, הכל תלוי באסטרטגיה. הימים בהם בעל מקצוע היה מתפרנס על סמך שמו הטוב וההיכרות עם הלקוחות כמעט שעברה מן העולם וכיום כל ילד עם אתר מקודם יכול לעשות להם בית ספר לשיווק.

אפשרויות החשיפה שלכם באינטרנט

החלטתם שאתם משקיעים מאמצים בקידום העסק שלכם באינטרנט. זו החלטה מצוינת אך חשוב לא פחות לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. תבינו, עולם האינטרנט מצטייר כתחום נקי ואולי הייטקסטי. נציגי המכירות בדרך כלל
אנשים מנומסים שיודעים כיצד לדבר אליכם, הם לבושים בקפידה והמשרדים שובים את העין. בעולם שבו זאבים רעבים מסתתרים מאחורי דמויות של כבשים תמימות, קל מאוד לעשות טעויות והטעויות גבירותי ורבותי, עולות הרבה כסף וחמור מכך, עשויות לעכב ולהזיק לעסק שלכם. לא אחת פגשתי בעלי עסקים חסרי אמונה שלאחר שיצאו ממסע הייסורים הזה, כל כך פחדו להתקשר עם חברות אינטרנט עד שכמעט וויתרו על ההזדמנויות הנפלאות שקיימות בעולם המדיה הדיגיטלית.

חזרה לענייננו. רשימת אפשרויות החשיפה באינטרנט ארוכה מלהיכנס לכתבה זו ועל כן, אציג את הערוצים המרכזיים, עליהם אפרט בכתבה נפרדת.

  1. פייסבוק – פלטפורמה חינמית שמשלבת אפשרויות פרסום בכסף.פייסבוק לעסקים
  2. גוגל עסקים – פתיחת כרטיס עסק שיכול להניב תוצאות מרשימות – ללא עלות.
  3. אתר אינטרנט חינמי – ישנן פלטפורמות מרשימות אותן תוכלו לנהל בעצמכם. WIX, וורדפרס (wordpress.com אין הכוונה ל-wordpress.org שמוכר לרובנו), בלוגר ו-Ucuz. כולן תומכות בשפה העברית (WIX פחות). אני מבטיח להקדיש כתבה נפרדת להקמת אתר חינמי או במחיר סביר.
  4. אתר אינטרנט עסקי – עם אפשרויות בלתי מוגבלות, תוכלו לבנות אתר ייחודי שייצג אתכם בצורה הטובה ביותר. גם לנושא זה, אקדיש כתבה נפרדת.
  5. הרשמה לאחד משירותי הלידים או האינדקסים – לדוגמה, המקצוענים, דפי זהב, בזק, מדרג ועוד אתרים מוכרים יותר או פחות.

כפי שניתן לראות, האפשרויות רבות מאוד, מה שיכול להקשות על הבחירה עוד יותר. יחד עם זאת, פה הנקודה להדגיש שלא חשוב באיזו פלטפורמה אתם בוחרים להשתמש, כמעט באף אחת מהן לא מובטחת לכם החשיפה המבוקשת. יכול להיות לכם האתר הכי יפה ומתוחכם בתחום בו אתם עוסקים אך בפועל, מה זה משנה איזה אתר יש לכם אם אף אחד לא מגיע אליו… לטעמי, לקידום האתר במנועי החיפוש, תפקיד מרכזי בהצלחה או בכישלון.גוגל לעסקים

אני מעוניין לחזור לתחילת הכתבה – זוכרים את הקנקן ואת השרלטנים שהזכרנו? בנקודה זו הכל מתחבר. תתארו לעצמכם שאתם מקימים אתר אינטרנט, משקיעים בו סכום לא מבוטל של כסף רק כדי לגלות שכעת אתם צריכים לשלם למקדם אתרים על מנת שישפר את המיקומים שלכם במנועי החיפוש וכך גם את החשיפה ללקוחות פוטנציאלים. לצערי, גם התחום הזה פרוץ לחלוטין ומאחר וכדאי שלא נסטה מהנושא שלשמו התכנסנו היום, אקדיש כתבה נוספת לבחירת מקדם האתרים שלכם. בקיצור, חשיפה עולה בזמן ובכסף וזה בדיוק המקום אליו משתחלים כל חורשי המזימות למיניהם ומציעים לכם להופיע באינדקס העסקים שלהם בתמורה לסכום כספי – בדרך כלל בהתחייבות לשנה שמלווה בחתימה על חוזה דרקוני. אתם אומרים לעצמכם הרי זו חברה מכובדת ומוכרת (בלי להזכיר שמות אך חלקן מופיע ברשימה בסעיף 5 🙄 ), הם בטח יותר אמינים וחזקים ממקדם האתרים ששוחחתי איתו לפני יומיים. זה העניין. יש להם תדמית מאוד חיובית (אין לי מושג מדוע), הם מבטיחים לכם הרים וגבעות, חשיפה, פניות ומה לא. אתם חותמים על החוזה במעמד מבטיח, רק כדי לגלות לאחר חודש שאין פניות ולאחר עוד חודש, אתם מופתעים לגלות שלא מתקשרים אליכם. אז לאחר שבדקתם שהטלפון שלכם תקין לחלוטין, אתם מבינים שעבדו עליכם. כעת אתם כבולים בחוזה מפחיד לשנה שלמה. כבר שמעתי על לקוחות שניסו לשוחח עם הנציג המרשים שהבטיח להם נסים ונפלאות, אך פתאום הוא אינו פנוי לקבל את שיחתם…

אתם מופתעים לגלות שלא מתקשרים אליכם. אז לאחר שבדקתם שהטלפון שלכם תקין לחלוטין, אתם מבינים שעבדו עליכם. כעת אתם כבולים בחוזה מפחיד לשנה שלמה.

איך לא תפלו בפח

ראשית ברצוני להדגיש שלא כולם נוכלים – אך יש המון לצערי. רוב בעלי העסקים והיזמים אינם מבינים בתחום השיווק הדיגיטלי וחבל שכך אך למרות זאת, יש דברים שאתם יכולים לעשות על מנת לבדוק את השירות המוצע.מחקר עסקי

צרו קשר עם בעלי מקצוע שמופיעים באינדקס

תשאלו אותם על הניסיון שיש להם, כמות פניות, איכות הפניות והרושם הכללי שלהם. תתפלאו כמה עמיתים/מתחרים שלכם ישמחו לעזור לכם במקרים כאלה.

בדקו את המיקומים של האתרים הללו במנועי החיפוש

הסעיף הזה דורש מעט התעסקות עם מתכנן מילות המפתח של גוגל – תוכנה חינמית שמציגה לכם את כמות החיפושים החודשיים של כל מילת חיפוש שתבחרו בהתפלגות לחודשים. אל תיבהלו, מדובר בתוכנה פשוטה מאוד שיכולה לומר לכם איך גולשים מחפשים את השירותים שלכם. הסיכוי שלכם לקבל פניות גבוה הרבה יותר באינדקס שנמצא במקומות הראשונים בביטויים איכותיים (עם לקוחות פוטנציאלים) לעומת אינדקס שמצוי בביטויים שמעטים מחפשים אם בכלל. בואו ונעשה תרגיל על מנת שנוכל להבין איך זה עובד על קצה המזלג. ברור שישנם עוד מרכיבים שצריך לקחת בחשבון אך אני סבור ששיטה זו יכולה לעשות את ההבדל בין בעל עסק שניתן לעבוד עליו בקלות לבין כזה שמבין מה מדברים איתו (והשיטה עוד בחינם).

דוגמה: אם אתם קבלנים לעבודות גבס, בוודאי תהיו מעוניינים להופיע באינדקס עסקים שמקודם בביטוי "עבודות גבס" מאחר שזה הביטוי המחופש ביותר (by far) עם 2500 חיפושים חודשיים לעומת ביטויים אחרים בתחום זה. לא יעזור לכם אם תופיעו בביטוי שהחיפוש החודשי שלו מסתכם ב80 חיפושים חודשיים. מה זה אומר? שאם מחר נציג מאותן חברות יתקשר ויגיד לכם שהאתר שלהם מקודם בביטוי קבלן גבס בתל אביב, תוכלו לבצע בדיקה פשוטה ולהבין שישנם רק 10 חיפושים חודשיים בביטויי הזה… כסף בטח לא תראו משם.

עם כמה בעלי מקצוע אתם מתחרים

ככל שמספר בעלי המקצוע באינדקס גדול יותר, כך הסיכוי שלכם לסגור עסקה הולך וקטן.

מודל תשלומים

היזהרו מתשלום חודשי מראש שאינו תלוי בתוצאות. אני ממליץ להעדיף אפיקי פרסום שבהם משלמים עבור פניות ולא עבור הופעה באיזשהו לוח או אתר שאף אחד רלבנטי לא מגיע אליו. אני יודע שאתר מדרג לדוגמה, עובד על פי אחוזים מהעסקה שסגרתם. ישנם אתרים נוספים שהתשלום מתבצע עבור הפניות שנשלחות אליכם.

חברים, עולם האינטרנט מספק הזדמנויות נדירות ויכול להפוך את העסק שלכם – לחלום שלכם. הדבר דורש היכרות עם התחום (אפילו בסיסית) ועבודה מאומצת. יחד עם זאת, זהו תחום שמוקף בכרישים בגדלים שונים ומשרדים יפים. היו זהירים ותסמכו בעיקר על עצמכם. אני מקווה שעזרתי ולו לאחד מכם.

סיפור קטן לסיום

נציגה של "המקצוענים" בחרה להתקשר לאחד הלקוחות שלי ולעניין אותו בשירותים שלהם (בתשלום של 8,000 ש"ח לשנה לפני מע"מ). ידידי ענה לה שאין צורך בשירותים שלהם מאחר ותודה לאל, הוא מקודם במילות המפתח המרכזיות במקומות הראשונים (מילות חיפוש איכותיות עם אלפי חיפושים בחודש). ברור לכולנו שהוא לא זקוק לשירות של המקצוענים. למרות זאת, הנציגה לא איבדה עשתונות והטיחה בו שהוא אינו מופיע במילת החיפוש שלו בתוספת העיר תל אביב (___ בתל אביב). האמת שהוא היה מופתע וששוחח איתי הסברתי לו שמילת החיפוש המדוברת…. כלל אינה מחופשת… 😯

מה אתם חושבים? אשמח לשמוע כל דעה ואם יש לכם משהו להוסיף אחרי החפירה שלי – אשמח לשמוע על כך.

 

מתוייק תחת: אינטרנט מתוייג כ:בניית אתר אינטרנט, הגנה על אתר אינטרנט, חברות קידום אתרים, לידים, מקדם אתרים, ניהול, ניהול עסק, קידום אורגני, קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

פותחים עסק – איך לפתוח עסק לגיזום וכריתת עצים?

המחשב נפרץ? אבטחת מידע בעסקים קטנים

חשבונית דיגיטלית – 4 מערכות שונות בסקירה מקיפה

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·