אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / אינטרנט / מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!
נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

28 באוגוסט 2016 על ידי The Insider כתוב תגובה

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

כל בעל עסק שמכבד את עצמו יודע שאחת הדרכים המרכזיות להגדיל את החשיפה אל לקוחות חדשים ואת שורת ההכנסות, היא הקמת אתר אינטרנט עסקי. מי מכם שכבר נתקל בכתבות באתר, מבין שאתר אינטרנט אינו שווה הרבה אם אין גולשים שמגיעים אליו. אז החלטתם לבנות אתר מעוצב ואפילו השארתם תקציב לקידום האתר בגוגל. אתם סבורים שאתם בדרך הנכונה וששכירת שירותים של חברת קידום אתרים, תשלים לכם את החסר ותביא את האתר למקומות רלוונטיים במנועי החיפוש, תגדיל את החשיפה שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים וכל מה שישאר לכם לעשות הוא לענות לטלפונים שלא יפסיקו לצלצל. נראה שהכל הולך להסתדר לא? אז זהו – שלא!

אי הבנה וחוסר מעורבות שלכם בתהליך יכולה לשרוף לכם כסף על לא כלום – והרבה כסף. לא אחת נתקלתי בבעלי עסקים שהובטחו להם הרים וגבעות ובפועל לא קרה כלום (חוץ מהצטמצמות חשבון הבנק שלהם). האתר המושקע לא קודם, גולשים לא הגיעו והטלפון לא צלצל. מה שהכי מעצבן במקרים הללו הוא חוסר היכולת של בעלי העסקים לגלות את התרמית ואם כבר גילו, מבט חטוף על חוזה ההתקשרות מראה שהם מחויבים להתקשרות של שנה…

אז מה עושים?

לפני שאתם שוכרים מקדם אתרים, אתם צריכים להבין מה אתם רוצים מאתר האינטרנט שלכם. אף אחד לא יעשה את זה טוב מכם. הגדירו את התקציב, יעד ההכנסות והזמן שאתם מוכנים לספוג עד למימוש הפוטנציאל של האתר.

לפני שנצלול אל העקרונות והכלים שעומדים לרשותכם, בואו ניישר קו בנוגע לסוגים השונים של קידום אתרים בגוגל. נעשה זאת בקצרה מאחר והנושא כשלעצמו דורש מספר מאמרים ולא רק אחד… אעלה מאמרים ומדריכים בנושא בעתיד הקרוב.

ישנן שתי דרכים מרכזיות לקדם את האתר בגוגל – קידום ממומן וקידום אורגני.ביקורת מקדם האתרים שלכם בעסק

קידום ממומן

הינו פרסום האתר העסקי בשתי דרכים מרכזיות – הראשונה – מודעה במנוע החיפוש של גוגל – המטרה היא שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש בראש העמוד (או בתחתית העמוד) – במודעות הממומנות. הדרך השנייה היא פרסום אצל שותפי המדיה של גוגל – באנרים ומודעות פרסומיות באתרים שמפרסמים מודעות של גוגל (ומתחלקים אתם ברווחים). היתרון הגדול ביותר של הקידום הממומן הוא היכולת לקבל תוצאות מידיות. החיסרון – ברגע שתפסיקו לשלם, יפסק הקידום ואיתו החשיפה שלכם בפני הגולשים.

קידום אורגני

קידום אורגני הינו קידום האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש כך שכאשר גולש יחפש את השירות שלכם – הוא ימצא אתכם בתוצאות הרגילות (לא מודעות) של גוגל. ישנם עקרונות רבים שעומדים מאחורי הקידום האורגנים כשהמטרה המרכזית בסופו של דבר היא לשכנע את גוגל שאתם יותר טובים מן המתחרים שלכם ולכם אתם צריכים להיות מעליהם. היתרון המרכזי בשיטה זו, היא היכולת ליצור נכס אינטרנטי שיישאר מקודם במנועי החיפוש גם אם לא שילמתם כסף לגוגל. החיסרון מצד שני טמון בזמן שלוקח להביא אתר למקומות רלוונטיים שיביאו לכם גולשים – בתלות ברמת התחרות בענף. אם ידכם מאפשרת, תוכלו לשלב את שתי השיטות. כלומר להתחיל במקביל בשתי הדרכים וכשהאתר מתקדם באופן אורגני, תוכלו להתחיל ולוותר על הקידום הממומן.

איך תדעו שמקדם האתרים שלכם עושה עבודתו נאמנה?

האמת היא שכדי להבין האם אתם מקבלים שירות טוב או שעובדים עליכם בעיניים, עליכם להכיר את התחום. אינכם נדרשים להיות מומחים בקידום אתרים, אך עליכם להבין מה מקדם האתרים שלכם צריך לעשות ולבדוק האם הוא עושה זאת. תוכלו למצוא חומר רב באינטרנט שעוסק בנושא, רובו חינמי.

התמקדו בהבנת מתכנן מילות המפתח של גוגל. זו תוכנה חינמית שמציגה לכם את כמות החיפושים החודשית של כל ביטוי שיכול להביא אליכם גולשים ולקוחות פוטנציאליים ואת העלות שלהם לקליק – כלומר כמה תשלמו אם מישהו יקליק על המודעה שלכם בפרסום ממומן. כך תוכלו לבנות תחזית ותקציב.

מעבר לכך, אם בחרתם לקדם את האתר באופן אורגני, מומלץ בחום להבין את העקרונות הבסיסיים כגון אופטימיזציה של אתר, ארכיטקטורה נכונה ומחקר מתחרים ותחרות.

קידום ממומן של האתרגוגל אדדוורדס

העיקרון עובד באופן פשוט למדי. כל פעם שיקליקו על המודעה שלכם, אתם תשלמו כסף – בלי קשר לסגירת העסקה עם הגולש. היתרון הוא שתוכלו לשלוט על התקציב ולקבוע מתי המודעה שלכם תהיה באוויר, באילו אזורים גאוגרפיים ובאילו שעות וימים.

איך תדעו אם מקדם האתרים עובד בצורה נכונה וישרה?

בקידום ממומן תוכלו להבין על מה שילמתם וכמה זה משתלם או לא באופן קצר ונוח. כל שעליכם לעשות הוא לבקש ממקדם האתרים את החשבון החודשי ששולם לחברת גוגל. כך תדעו כמה כסף עלה לכם הקמפיין. הרווח של מקדם האתרים אם תהיתם, צריך להיות מוסכם מראש ולעמוד על סכום קבוע או אחוז מתקציב הקמפיין.

בצורה כזו, תדעו בדיוק לאן הולך הכסף וכמה פניות איכותיות הביא לכם.

קידום אורגני של אתר האינטרנט העסקי

אם קידום ממומן משול לריצות קצרות, קידום אורגני זה כבר מרתון – ארוך מאוד.קידום עסקים בגוגול

כאן המעקב שלכם מורכב יותר וההבנה שנדרשת מכם תהיה עמוקה יותר. אני ממליץ להגדיר נקודות יציאה מוסכמות והכנסת סעיף שמקנה לכם את הזכות לפרוש בכל עת אם יתגלה שהשירות שקבלתם לא תאם את הדרישות המוסכמות.

איך תעקבו אחר עבודתו של מקדם האתרים האורגני?

הדרישות המוסכמות צריכות להתבסס על אינדיקטורים מקצועיים. לבוא ולומר שלאחר חודש אני לא מופיע במקום הראשון ולכן אני פורש, זה לא מדד מקצועי. לפניכם רשימת משימות שצריכות להיות תחת מעקב שוטף שלכם באופן חודשי. אלה הן המשימות הבסיסיות שמקדם האתרים צריך לבצע על מנת לזכות באמונכם. ישנם מקדמים רבים שלא ירצו להתקשר אתכם וזה בסדר גמור – זו הדרך שלכם לברור את המקצועיים ואם מישהו בוחר לסרב בנקודה זו, כנראה שלא נוחה לו העובדה שהוא יצטרך לעבוד ולא רק לגבות ריטיינר חודשי.

רשימת המעקב החודשית

רשימת המעקב שלפניכם בסיסית ופשוטה להבנה. אני מאמין שאם תעקבו אחריה, תקבלו תוצאות משביעות רצון.

כמה תכנים הועלו לאתר

ראשית, עליכם להגדיר מי מעלה את התכנים לאתר ובאיזו תדירות. באופן כללי, האתר צריך להכיל תכנים איכותיים שאינם מסתכמים ב-400-300 מילים.

כמה קישורים נבנו ומהיכן

זהו אחד התפקידים המרכזיים של מקדם האתרים. בקשו לראות דוח חודשי של בניית הקישורים שנעשתה. מאיפה ולאילו עמודים. המטרה היא לבנות קישורים איכותיים ולצורך ההדגמה, עדיף קישור קישור אחד טוב מ-Ynet מאשר 20 קישורים מאתרים סתמיים שאינם קשורים לנושא שלכם.

פירוט האופטימיזציה שנעשתה לאתר

כל העמודים באתר צריכים "לשוחח" עם מנועי החיפוש באופן אופטימלי. מבלי להיכנס לפרטים טכניים (נשאיר את זה למדריכים אחרים), עליכם לוודא שהפעילות הזאת נעשית על ידי מקדם האתרים שלכם.

סקירה פרמטרים טכניים כגון מהירות טעינה ונראות במובייל

האם מהירות האתר שלכם תקינה? האם הוא רספונסיבי? אלו דברים שצריכים לקחת בחשבון עוד לפני שמתחילים לקדם את האתר ובאחריות המקדם לבדוק אותם.

עוד כמה פרטים מעניינים

במקרים רבים נהוג לתת למקדם האתרים לנהל את אתר האינטרנט – החל מחידוש שם המתחם ועד לתשלום עבור האחסון. לפני שעושקים אתכם, כדאי שתדעו את המחירים הבסיסיים של השירותים הללו: רכישה או חידוש שם מתחם (co.il) – החל מ-50 ש"ח ועד ל-70 ש"ח לשנה. אחסון אתר וורדפרס עומד בממוצע על 30-50 ש"ח לחודש (ואפשר גם בפחות). איני אומר שמי שמנהל את הדברים הללו לא צריך להרוויח, אך יחד עם זאת לא צריך לעשוק אתכם.

והכי חשוב

להיכרות שלכם עם תחום הקידום באינטרנט משקל חשוב. עליכם להכיר כלים בסיסיים כגון מתכנן מילות המפתח וכן את הלי לניהול אתרים. שניהם ניתנים בחינם על ידי גוגל ויכולים ללמד אתכם דברים רבים על התקדמות האתר שלכם. אני מאמין שמי שרוצה להצליח באינטרנט חייב להבין את התחום אפילו ברמה הבסיסית. הסתמכות ישרו של אדם אחר מבלי להכיר אותו בצורה מעמיקה, עלולה להביא אתכם להסתבכות מיותרת – כספית ועסקית.

השקיעו את הזמן הדרוש בבחירת מקדם האתרים שלכם. אל תתפתו למחירים נמוכים מדי והשקיעו יחד איתו בתכנון האסטרטגיה שלכם בנראות במנועי החיפוש.

מתוייק תחת: אינטרנט מתוייג כ:חברות קידום אתרים, מקדם אתרים, קידום אורגני, קידום אתרים בגוגל, קידום ממומן

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

geekapps – פלטפורמה חדשה ליצירת אפליקציה לעסק

המחשב נפרץ? אבטחת מידע בעסקים קטנים

חשבונית דיגיטלית – 4 מערכות שונות בסקירה מקיפה

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·