אינסיידר

מגזין עסקים ויזמות

  • אינטרנט
  • כלים עסקיים
  • עיצוב
  • צרכנות עסקית
  • פרסום
  • יצירת קשר
אתה נמצא כאן:בית / כללי / הבן הממשיך והאב המייסד – סכסוך ומשבר נפוץ
business

הבן הממשיך והאב המייסד – סכסוך ומשבר נפוץ

5 ביוני 2018 על ידי The Insider כתוב תגובה

יחסי אבות ובנים נודעו מאז ומתמיד כמקור למתחים מיוחדים המצריכים התייחסות אחרת במיוחד כשמדובר בבנים בכורים. כשלוקחים את זה לעסק המשפחתי זה מקבל ממדים מורכבים מאוד.

אבות מייסדים של עסק משפחתי יכולים להיות אבות מצוינים ומנהלים גרועים או מנהלים מעולים ואבות לא נוחים במיוחד. לרוע המזל הם לפעמים גם אבות נוקשים וחסרי סבלנות וגם מנהלים ששייכים לדור הקודם המשתמשים בשיטות עבודה מיושנות.  כאשר בנים של אבות כאלה עובדים ביחד בעסק משפחתי או חברה משפחתית הפיצוץ הוא רק עניין של זמן. ההשלכות של הפיצוץ הזה הן משפחתיות ועסקיות כאחת.

פיצוצים לא מתרחשים ביום אחד. בדרך כלל קודמת להם תקופה לא קצרה של חיכוכים בלתי פוסקים ותסכולים נצברים. באופן מוזר זו בדיוק ההזדמנות הן של האבא והן של הבן לבדוק לעומק את מערכת היחסים ביניהם ולהסדיר דברים, לקבוע שיטות ניהול מוסכמות, להגדיר סמכויות מחדש, לרפא מכאובים ולטפל במשקעים מרירים מן העבר הרחוק.

הבעיה היא שלא מעט פעמים הפיצוץ גורם נזקים חמורים והקונפליקט שנוצר מהווה פלונטר סבוך ואתגר עצום עד כדי כך שקשה להתחיל לגלגל דברים אל דרך התיקון.

למה אבא ובן מגיעים מלכתחילה למצב כזה חמור ? בשל חוסר מודעות, שגרה שוחקת, הזנחה, חוסר נכונות להקדיש זמן לבדיקת מערכות היחסים, חוסר גמישות לבחון ולייצב את שיטות הניהול, לבחון את ההתאמה לתפקיד, להעלות לפני השטח את ההבנות הסמויות ואת הנחות היסוד שנמצאות בבסיס ההתנהגות של כל אחד מהבנים והאבות הקשורים לסכסוך הרוחש לו בשקט מתחת לפני השטח לפעמים שנים לא מעטות.

יש בנים שאף אבא לא היה לוקח לעבודה איתו אלמלא היו הבנים שלו עצמו. יש אבות שאף אחד מהבנים לא היה רוצה לעבוד במקצוע שלהם אבל בגלל הקרבה למשפחה מוכנים למלא תפקיד כלשהו בעסקי המשפחה אף כשהמקצוע לא מעניין אותם והמוטיבציה להצליח נמוכה מאוד וגם לא תמיד עומדת למבחן אמיתי של הצלחה.

הנוחיות לכאורה של עבודה מן המוכן בעסק משפחתי או חברה משפחתית מתבררת לעיתים קרובות כנוחות זמנית מאוד. משלמים עליה מחיר כואב מאוד ולפעמים כשמבינים את זה כבר מאוחר לעשות שינוי קריירה ולהתרחק מהעסק שהקימה המשפחה.

כשאבא ובן מסתכסכים כל המשפחה מרגישה את זה וסובלת את זה במיוחד אם יש בנים או בנות נוספים המועסקים בחברה המשפחתית או בעסק המשפחתי. למשפחות כאלה לא נעים לעבוד ולחיות יחד במקום אחד גם כשההצלחה הכלכלית מאירה פנים.

"לא הכל זהב" גם בעסק משפחתי מצליח ומשגשג. לפעמים השגשוג הוא השלב שלפני הנפילה. סכסוכים לא פתורים סופם שיפילו את העסק המשפחתי ויובילו אותו לקריסה.

מה עושים ? בראש ובראשונה מתעוררים בזמן. עם החיכוך הראשון כדאי לפנות אל ייעוץ ארגוני או גישור עסקי משפחתי המנוהל בידי מי שמתמחה בליווי עסקים משפחתיים וחברות משפחתיות בעיקר כדי להתחיל לשמוע מה האפשרויות הפתוחות בפני מנהלי החברה המשפחתית ולהיכנס לתהליך של למידה הכרחית.

מתוייק תחת: כללי

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הישארו מעודכנים

קבלו עדכון חודשי על כתבות מעניינות שהתפרסמו במגזין.
פרטיכם נשמרים במערכת ואינם נמסרים לגורם שלישי.

עשוי לעניין אתכם

אישות תקנות הנגישות בכנסת

תקנות נגישות האינטרנט אושרו בכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון בראשות ח"כ אילן גילאון (מרצ), אישרה היום את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות. התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף […]

אתרי אינטרנט לבעלי מקצוע

שרלטנות בעולם האינטרנט – אל תסתכלו בקנקן!

הבטחות כמו חול ואין מה לאכול – חוץ מאת הלב. והפעם – על חברות אינטרנט גדולות שמבטיחות ללקוחות הרים וגבעות ללא כל כיסוי. מתי מגלים את זה? אחרי שכבר שילמנו (והרבה). כתבה שכל בעל עסק שמעוניין לקבל פניות איכותיות מלקוחות צריך להכיר ולהפנים.

39 מיליון: 10 המפרסמים הגדולים של השנה לפרסום רכישות און ליין

מבדיקה מיוחדת של יפעת בקרת פרסום , עולה כי אתרי מכירות האונליין בישראל השקיעו בפרסום מתחילת השנה כ-39 מליון ₪. כמעט 4 מליון ₪ בחודש. האתר המוביל בפרסום הינו CHINA BUY עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-10.3 מליון ש"ח. באופן מעניין שם אתר זה דגש השנה על רכישת רהיטים מסין, תוך כדי שהוא מתחייב על […]

הגדלת שיעור המרה

איך לשפר את ההמרות באתר שלכם

המרות הן מילה שאנחנו שומעים יותר בעולם האינטרנט וכל מי ששי לו אתר, מנסה לקדם את האתר שלו או ליצור איזה קמפיין שיווק שומע מאנשי המקצוע על יחס המרות ותוהה במה מדובר. המרות הן למעשה מה שקורה כאשר לקוחות נכנס לאתר או לדף הנחיתה שלכם ומבצע פעולה, בדרך כלל אותה פעולה שאתם מכוונים אותם לעשות […]

בניית אתר אינטרנט לעסק

דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם בונים אתר לעסק

אם אתה לא שם אתה לא קיים ואני טוען שאם אתם כבר שם, כדאי שתהיו עם כלים מנצחים. הכוונה כמובן לנראות של העסק שלכם ברשת האינטרנט. מה צריך לשאול, אילו אפשרויות עומדות בפניכם, כמה זה עולה ועוד תשובות שיקצרו את קבלת ההחלטות בדרך אל אתר האינטרנט המושלם – עבורכם.

כנס InfoSec 2018 : "שנת הגנת המידע"

בתחילת מאי (7/5) ייערך באולמי Lago ראשל"צ הכנס השנתי לתחום הגנת המידע והגנת הפרטיות InfoSec 2018. יהיה זה האירוע המקצועי היחיד והמרכזי המתקיים ביום בו נכנסות לתוקפן תקנות הגנת פרטיות חדשות הן באירופה והן בישראל, ולתקנות המחמירות הללו יש השפעה מכרעת על התנהלותם העתידית של ארגונים ועסקים. כאמור, ב-7/5 תיכנס לתוקפה הרגולציה האירופאית המקיפה ביותר […]

תוצאות חיפוש בגוגל

7 דרכים לשפר את שיעור הנטישה באתר

שיעור הנטישה, או אחוז הנטישה (Bounce Rate) הוא אחד מהמדדים שהכי מעניין הרבה משווקי דיגיטל, אבל גם כזה שלא כולם בהכרח מבינים את המשמעות שלו, אז לפני שנצלול לעומק הדברים, הבא ניישר קו לגבי המשמעות של הבאונס רייט. גוגל מגדירים זאת כך: "Bounce Rate is the percentage of single-page sessions (i.e. sessions in which the person […]

אתר אינטרנט לעסק

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בתשלום

וורדפרס, ג'ומלה, דוט נט, דרופל, מג'נטו או אולי בכלל מערכת האתרים המתוחכמת שהציעה לנו חברה לפיתוח ובניית אתרים. הרבה מאוד שמות והרבה פחות ידע. אז איך תדעו באיזו מערכת תבנו את אתר האינטרנט הבא של העסק? השוונו את האפשרויות המובילות כך שתדעו מה הכי טוב בשביל הכסק שלכם.

השוואת אתרי אינטרנט בחינם

המערכת הטובה ביותר לבניית אתר אינטרנט לעסק – אתרים בחינם

אתר אינטרנט עסקי הוא הרבה יותר מקישוט יקר. בעולם שבו יותר מ-95% מהאתרים לא מספקים את הסחורה לבעליהם ולעתים אף מהווים נטל, עלינו לעשות את הבחירה הנכונה כבר מן ההתחלה. הבשורות הטובות – יש הרבה מאוד אפשרויות מעולות.

נראות האתר של העסק שלכם בגוגל

מקדמים את האתר העסקי שלכם בגוגל? שלא יעבדו עליכם!

אתר אינטרנט עסקי אינו שווה הרבה אם אינו מקודם במנועי החיפוש. בעלי עסקים רבים מבינים זאת ולכן שוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים. כמו בכל ענף, ישנם אנשי מקצוע איכותיים לצד חאפרים מזדמנים (שיכולים להיות גם חברות קידום גדולות). כך תדעו אם מקדם האתרים שלכם עושה את העבודה?

הישארו מעודכנים

כתבות אחרונות

תוכנית עסקית להבראה והתייעלות העסק

עושים שירות חובה: איך הפך שירות לקוחות 24/7 למצרך הכרחי לעסקים ומוסדות

פותחים עסק – המדריך לפתיחת חברת הובלות

כלים


מפת אתר

© Copyright 2016 אינסיידר - עסקים ויזמות · כל הזכויות שמורות ·